Isnin, 14 April 2014

SPM 2013- KEKAL 100%


ALHAMDULILLAH......
masih lagi 100%....
disaat cikgu menghadapi saat2 getir untuk bersalin, waktu itulah juga para pelajar ERT bertarung menghadapi kertas ERT SPM. Jadi tak dapat lah cikgu memberi semangat disaat saat akhir itu...
Namun akhirnya keputusan dapat membuktikan hasil usaha akhir mereka adalah berbaloi....
tahniah diucapkan.....

 LAPORAN POST-MORTEM  SPM  2013
MATAPELAJARAN                        :           EKONOMI RUMAH TANGGA
PENCAPAIAN
CALON
TOV/ETR/ PP/SPM
A+
A
A-
B+
B
C+
C
D
E
LULUS
G
GPMP

TOV 2013
BIL
0
3
0
2
1
4
2
0
1
12
1

%
0
23.1
0
15.4
7.7
30.8
15.4
0
7.7
92.3
7.7

ETR 2013
BIL
1
2
2
1
4
1
1
1
0
13
0

%
7.7
15.4
15.4
7.7
30.8
7.7
7.7
7.7
0
100
0

PP 2013
BIL
0
0
0
1
1
2
7
1
1
13
0


%
0
0
0
7.7
7.7
15.4
53.9
7.7
7.7
100
0

SPM 2013
(13 ORANG)
BIL
0
1
3
2
3
1
2
-
1
13
0

%
0
7.7
23.1
15.4
23.1
7.7
15.4
-
7.7
100
0
3.85
SPM 2012
BIL
0
5
1
5
3
1
3
2
0
20
0

%
0
25
5
25
15
5
15
10
0
100
0
3.55
SPM 2011
BIL
0
0
1
3
4
3
2
2
1
16
0

%
0
0
6.25
18.75
25.00
18.75
12.5
12.5
6.25
100
0
4.75
SPM 2010










100

4.37



A    ANALISA
1.       Pencapaian  SPM 2013 masih mengekalkan kelulusan 100%
2.       Adanya peningkatan peratus kualiti  A berbanding tahun sebelum  sebanyak 0.8%
3.       Sedikit penurunan dari segi GPMP kerana ada seorang pelajar yang mendapat gred E.
4.       Namun begitu keputusan keseluruhan dianggap baik kerana pelajar memperolehi gred setakat C, tiada gred D.
5.       Keseluruhan keputusan SPM meningkat berbanding peperiksaan  percubaan 2013.

B    FAKTOR-FAKTOR YANG DIKENAL PASTI
KEKUATAN
1.       Pelajar  mahir dalam menjawab   soalan kuantitatif. Mereka mampu mendapat markah penuh.
2.       Penggunaan modul Mtek  dapat membantu pelajar  ulangkaji secara pantas
3.        Penggunaan  buku latihan khas ( soalan-soalan daripada MTEK 1-3, ujian rintis dan ujian topical dibukukan) membantu memantapkan ingatan pelajar
4.        Pelajar telah menjawab latih tubi soalan objektif  dan ‘ RESEAT’ sebanyak 15  set soalan.
5.       Permainan kuiz menjadikan pelajar sering bersaing sesama  sendiri  atau  secara berkumpulan

KELEMAHAN
1.       Lemah penguasaan dalam pembelajaran dan   bahasa (NUR ALISA)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan