ALHAMDULILLAH......
masih lagi 100%....
disaat cikgu menghadapi saat2 getir untuk bersalin, waktu itulah juga para pelajar ERT bertarung menghadapi kertas ERT SPM. Jadi tak dapat lah cikgu memberi semangat disaat saat akhir itu...
Namun akhirnya keputusan dapat membuktikan hasil usaha akhir mereka adalah berbaloi....
tahniah diucapkan.....
LAPORAN POST-MORTEM SPM 2013
MATAPELAJARAN : EKONOMI RUMAH TANGGA
PENCAPAIAN
|
CALON
|
TOV/ETR/ PP/SPM
|
|||||||||||
A+
|
A
|
A-
|
B+
|
B
|
C+
|
C
|
D
|
E
|
LULUS
|
G
|
GPMP
|
||
TOV 2013
|
BIL
|
0
|
3
|
0
|
2
|
1
|
4
|
2
|
0
|
1
|
12
|
1
|
|
%
|
0
|
23.1
|
0
|
15.4
|
7.7
|
30.8
|
15.4
|
0
|
7.7
|
92.3
|
7.7
|
||
ETR 2013
|
BIL
|
1
|
2
|
2
|
1
|
4
|
1
|
1
|
1
|
0
|
13
|
0
|
|
%
|
7.7
|
15.4
|
15.4
|
7.7
|
30.8
|
7.7
|
7.7
|
7.7
|
0
|
100
|
0
|
||
PP 2013
|
BIL
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
2
|
7
|
1
|
1
|
13
|
0
|
|
%
|
0
|
0
|
0
|
7.7
|
7.7
|
15.4
|
53.9
|
7.7
|
7.7
|
100
|
0
|
||
SPM 2013
(13 ORANG)
|
BIL
|
0
|
1
|
3
|
2
|
3
|
1
|
2
|
-
|
1
|
13
|
0
|
|
%
|
0
|
7.7
|
23.1
|
15.4
|
23.1
|
7.7
|
15.4
|
-
|
7.7
|
100
|
0
|
3.85
|
|
SPM 2012
|
BIL
|
0
|
5
|
1
|
5
|
3
|
1
|
3
|
2
|
0
|
20
|
0
|
|
%
|
0
|
25
|
5
|
25
|
15
|
5
|
15
|
10
|
0
|
100
|
0
|
3.55
|
|
SPM 2011
|
BIL
|
0
|
0
|
1
|
3
|
4
|
3
|
2
|
2
|
1
|
16
|
0
|
|
%
|
0
|
0
|
6.25
|
18.75
|
25.00
|
18.75
|
12.5
|
12.5
|
6.25
|
100
|
0
|
4.75
|
|
SPM 2010
|
100
|
4.37
|
A ANALISA
1.
Pencapaian SPM 2013 masih mengekalkan kelulusan 100%
2.
Adanya peningkatan peratus kualiti A berbanding tahun sebelum sebanyak 0.8%
3.
Sedikit penurunan dari segi GPMP kerana ada
seorang pelajar yang mendapat gred E.
4.
Namun begitu keputusan keseluruhan dianggap baik
kerana pelajar memperolehi gred setakat C, tiada gred D.
5.
Keseluruhan keputusan SPM meningkat berbanding
peperiksaan percubaan 2013.
B FAKTOR-FAKTOR YANG DIKENAL PASTI
KEKUATAN
1.
Pelajar
mahir dalam menjawab soalan
kuantitatif. Mereka mampu mendapat markah penuh.
2.
Penggunaan modul Mtek dapat membantu pelajar ulangkaji secara pantas
3.
Penggunaan
buku latihan khas ( soalan-soalan daripada MTEK 1-3, ujian rintis dan
ujian topical dibukukan) membantu memantapkan ingatan pelajar
4.
Pelajar telah menjawab latih tubi soalan
objektif dan ‘ RESEAT’ sebanyak 15 set soalan.
5.
Permainan kuiz menjadikan pelajar sering
bersaing sesama sendiri atau
secara berkumpulan
KELEMAHAN
1.
Lemah penguasaan dalam pembelajaran dan bahasa (NUR ALISA)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan